Zgłoszenie awarii komputera

Zgłoszenie awarii komputera może odbyć się drogą online. W takim przypadku najczęściej zgłoszenie będzie składało się z kilku kroków. Po pierwsze wybieramy markę sprzętu, który kupiliśmy. Następnie wykonujemy wstępne, wskazane przez dany serwis czynności odsyłające do kolejnego kroku zgłoszenia, którym będzie np. sprawdzenie karty gwarancyjnej i tego, czy sprzęt nadal jest nią objęty. Dalej wypełniany jest protokół związany z awarią sprzętu komputerowego, wyjaśnienie awarii.

Kolejnym krokiem będzie dostarczenie komputera na wskazany adres serwisu – osobiście bądź kurierem. Najlepszym jednak rozwiązaniem będzie dostarczenie jego osobiście, jeśli chcemy mieć pewność, że sprzęt nie zostanie bardziej uszkodzony i dotrze do serwisu w całości. Bardzo ważne jest to, żeby przesłać dokładny opis awarii komputera do serwisu, bardzo często wymagany do wpisania w formularzu na stronie głównej firmy naprawczej. Zwykle firmy serwisowe posiadają wykwalifikowanych pracowników, którzy w szybkim czasie potrafią znaleźć błąd w jednostce komputerowej i go wyeliminować. Czasami komputer może wrócić po kilku dniach do użytkownika, a czasami może naprawa trwać nawet miesiąc. Jest to uzależnione przede wszystkim od danego serwisu, jak również ilości zgłoszeń w danym okresie.

Zgłoszenie awarii komputera może odbyć się również telefonicznie, gdzie podczas rozmowy użytkownik może otrzymać wskazówki samodzielnej naprawy jednostki, jeśli awaria nie jest zbyt poważna czy skomplikowana. Oszczędność czasu i pieniędzy jest w takiej sytuacji pożądana przez użytkownika. Dział pomocy technicznej jest doskonałym rozwiązaniem szczególnie dla tych osób, które mieszkają z dala od miasta w którym znajduje się serwis.